SAMSUN ALAÇAM İLÇE MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

Sözleşmeli Öğretmen Atama Duyurusu

  Sözleşmeli Öğretmen Atama Duyurusu   (Ocak 2020)   Milli Eğitim Bakanlığınca, 20 bin sözleşmeli öğretmen alımı için başvurular 6 - 10 Ocak 2020 tarihleri arasında alınacaktır. Sözleşmeli öğretmenlik için yapılacak sözlü sınava davet edilmek üzere başvurular elektronik ortamda "https://ilkatama.meb.gov.tr" internet adresinden alınacak. Başvuru onayları, ilçe milli eğitim müdürlüğümüzce yapılacak.
Sözleşmeli Öğretmen Atama Duyurusu

Sözleşmeli Öğretmen Atama Duyurusu

(Ocak 2020)

Milli Eğitim Bakanlığınca, 20 bin sözleşmeli öğretmen alımı için başvurular 6 - 10 Ocak 2020 tarihleri arasında alınacaktır. Sözleşmeli öğretmenlik için yapılacak sözlü sınava davet edilmek üzere başvurular elektronik ortamda "https://ilkatama.meb.gov.tr" internet adresinden alınacak. Başvuru onayları, ilçe milli eğitim müdürlüğümüzce yapılacak.

 

 

Bakanlığımıza bağlı resmi eğitim kurumlarında görev yapmak üzere 652 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin Ek 4 üncü maddesi doğrultusunda, 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 4 üncü maddesinin (B) fıkrası kapsamında, alanlar bazında sözleşmeli öğretmen ataması yapılacağına dair ilgi (b) yazı ve duyuru ilişikte gönderilmiştir.

Söz konusu duyuru gereği; 06-10 Ocak 2020 tarihleri arasında başvurular alınacağından, ilgi (a) yazımızda belirtilen İlçe Millî Eğitim Müdürlüklerimizde (Alaçam, Atakum, Bafra, Canik, Çarşamba, Havza, İlkadım, Kavak, Terme, Vezirköprü) "ÖĞRETMENLİK BAŞVURU İŞLEMLERİ VE ONAY KOMİSYONU" büroları oluşturulacaktır.

 

1-İlçe Millî Eğitim Müdürlüklerimizde kurulacak komisyonun, insan kaynakları bölüm şefi, insan kaynakları ve  İlçe Milli Eğitim Müdürlüğünde görevli diğer memurlardan KAYMAKAMLIK ONAYI ile oluşturulması, iş ve işlemlerin bölüm personellerince öğrenilmesi ve gelecekte de komisyon oluşturulmasında problem yaşanmaması açısından yararlı olacaktır.

2-İlçe Millî Eğitim Müdürlüğü tarafından oluşturulan komisyon bilgileri (T.C. Kimlik No, Adı Soyadı, İlçesi, Görevi, Cep Telefonu), kaymakamlık onayı ve ilçe mebbis yöneticisiden alınan şifre talep formu ile birlikte Müdürlüğümüz Bilgi İşlem ve Ağ Sorumlularına, e-posta olarak mebbis55@meb.gov.tr ye  ivedilikle gönderilecek, Müdürlüğümüz Bilgi İşlem ve Ağ Sorumlusu tarafından MEBBİS Başvuru Onay Kullanıcı Adı ve Şifreleri ilgili İlçelere tanımlanarak gönderilecektir. Daha önceki dönemlerde komisyonda olup, başvuru onay işlemi yapan personelimizin kullanıcı şifreleri geçerli olup, yeni onay alınan ve görevlendirilen personel için başvuru onay işlemlerinde kullanılmak üzere kullanıcı adı ve şifre talep edilecektir.

3-Ekte gönderilen Duyuru ilgili komisyon üyeleri ile İlçe Milli Eğitim Müdürlüğünde atamadan sorumlu insan kaynakları şube müdürünün (veya şefinin) başkanlığında bir toplantı ile incelenecek ve paylaşılacaktır.

4-Başvurular 06-10 Ocak 2020 tarihleri arasında alınacağından gerekli tedbirlerin bu tarihten önce başvuru onay bürolarınca alınması gerekmektedir.

5-Sözleşmeli Öğretmenliğe Başvuru ve Atama Duyurusu, başvuru onay bürosunun bulunduğu İlçe Milli Eğitim Müdürlüğünün ayrıntılı adresi ve iletişim bilgileri, İlçe Milli Eğitim Müdürlüklerimizin web sitesinde duyurulacaktır.

6-Öğretmenlik Başvurusuna yönelik istenilen evrakların, başvuru süresi ve başvuru büroları ile ilgili bilgilerin tüm İlçe Milli Eğitim Müdürlükleri binalarında uygun yerlerde, panolarda ilan edilecektir. Başvuru onay işlemi yapılmayan İlçelerimiz adayı en yakın başvuru onay merkezine yönlendirecektir.

7-2018 veya 2019 yılında yapılan Kamu Personel Seçme Sınavından atanacağı alan için KPSSP10- KPSSP120- KPSSP121 puan türlerine göre başvuru yapılacaktır.

8-Sahteciliğe karşı özellikle dikkatli olunacak, başvuru onay komisyonunda görev yapan personel, onay işlemleri esnasında duyuruda istenilen belgelerin tamamının mutlaka asıllarını(veya noter onaylı asıllarını) görmeden işlem yapmayacaktır.

9-Adayın kendisi veya adaya ait noter onaylı vekaletname bulunmayan durumlarda (ilgili atama dönemi için) adayların başvuruları kesinlikle onaylanmayacaktır.

10-Adaylara ait diplomalar, geçici mezuniyet belgeleri, formasyon belgeleri, diğer üst yazı ile istenen belgeler standart olmadığından, mezun olunan üniversite bilgileri, anabilim dalı, bölüm-program, mezuniyet tarihleri, formasyon belge tarih ve sayıları gibi bilgilere dikkatlice bakılacak, ekranda adayın işlediği bilgilerle aynı olmasının kontrolü yapılacaktır.

11-Başvuru ekranına yeterli puanı alan her adayın ilgili alan mezunu olmasa bile istediği alana başvuru yapması, ekranda mezun olunan alan-üniversite bilgisi ile ilgili herhangi bir kontrol mekanizması olmaması nedeniyle, yanlış, hatalı, bilerek veya bilmeyerek başvuru yapmış adaylarda olabileceğinden bu gibi durumlara karşı başvuruların titizlikle incelenmesi gerekmektedir.

12-Adayların alanlara kaynak yüksek öğretim programlarına, alan bazında http://atama.meb.gov.tr/sonuclar/kaynak_okul_tamami/kaynak_okullar.asp adresinden erişilebilmektedir.

13-Adayın mezun olduğu üniversite-bölüm, başvuru ekranında veya yukarıdaki adreste yoksa  EK-2 Dilekçe aday tarafından doldurularak, 0312 418 03 81 nolu faksa ve ikgm_bilgiislem1@meb.gov.tr, ikgm_bilgiislem2@meb.gov.tr, ikgm_bilgiislem3@meb.gov.tr adreslerine kişisel e-postaları ile nüfus cüzdanı fotokopisi ile birlikte adayın kendisi tarafından gönderilecektir.

14-Yurt dışındaki yükseköğretim kurumlarından (duyuruda belirtilen ülke ve üniversiteler hariç) mezun olanlardan ayrıca denklik belgesi istenecek, denklik belgesinde öğretmenlik ibaresi olanlar mezun olduğu üniversite bilgisini sistemden Yurt Dışı Yüksek Öğretim Programlarına Kaynak Eğitim Fakültelerine Denk Öğretmenliği seçecek, öğretmenlik ibaresi olmayan adaylardan Yurt Dışı Yüksek Öğretim Programlarına Kaynak Eğitim Fakülteleri Dışında Bölüm/Programı seçecek ve altta açılan formasyon bilgilerini de işleyecek, bu adaylardan ayrıca formasyon belgesi de istenecektir.

15-Başvuru onay işleminden sonra alınacak başvuru rapor çıktısı, 3 (üç) nüsha olarak alınacak, adaya ad-soyad bilgisi imzalattırıldıktan sonra ilgili şube müdürünce onay işlemi yapılarak, iki nüshası başvuru sahibine verilecek, bir nüshası da adayın diğer evrakları ile komisyonda muhafaza edilecektir.

16-Adayların https://ilkatama.meb.gov.tr/TGiris.aspx sözleşmeli öğretmen atama onay ekranında seçmiş oldukları mezuniyet programının yanı sıra, YÖKSİS (Yükseköğretim Bilgi Sistemi)'e adaylarca işletilen mezuniyet bilgileri de kontrol amaçlı olarak başvuru ekranına yansıtılacaktır.

17-YÖKSİS'ten gelen mezuniyet bilgisi ile adayın seçmiş olduğu mezuniyet bilgisinin kontrol edilmesi, aday tarafından hatalı seçilen mezuniyet bilgilerinin düzelttirilerek, onay/red işlemlerinin yapılması sağlanacaktır.

18-Yukarıda belirtilen hususlarla ilgili olarak ekrana yansıtılacak bilgilendirme metni aşağıdaki gibi olacaktır.

*YÖKSİS'TEN (Yükseköğretim Bilgi Sistemi) YANSIYAN MEZUNİYET BİLGİSİ

*Mezuniyetini YÖKSİS'e İşletmeyen Adayın Bilgisi bu bölümde görünmemektedir.

   YÖKSİS'ten mezuniyet bilgileri yansımayan veya farklı yansıyan adayların seçmiş oldukları mezuniyetlerinin titizlikle incelenmesi gerekmektedir.

19-Adaylar https://ilkatama.meb.gov.tr/TGiris.aspx adresinden başvuru yaptıktan sonra ilçe milli eğitim müdürlüklerimize onaylatma işlemi yaptıracaklardır.

20-Tereddüt edilen hususlarla ilgili Müdürlüğümüzdeki ilgili birimlerle irtibata geçilecektir.

 21-2020 Ocak sözleşmeli öğretmenlik atama döneminde yukarıda belirtilen hususlara dikkat etmeden başvuran ve başvuruyu kabul edenler hakkında yasal işlem başlatılacağının bilinmesi ve onay/red işlemlerinin buna göre yapılması gerekmektedir.

Yeni Cami Mahallesi, Bafra Caddesi, Hükumet Konağı, Kat2, 55800, ALAÇAM / SAMSUN - 0 362 622 08 81

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.